Αρχική σελίδα | Τα νέα μας
 

Τα νέα μας

 'Ετος: 2024
  Παρουσίαση εργασιών κατά του σχολικού εκφοβισμού από τους μαθητές του Δημοτικού
 
Καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς οι μαθητές μας, πάντα ευαισθητοποιημένοι σε θέματα κοινωνικής αλληλεγγύης, ασχολούνται με δράσεις κατά του Σχολικού Εκφοβισμού. Στις 6 Μαρτίου γιόρτασαν την Πανελλήνια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού, όλοι μαζί αλλά και η κάθε τάξη με τον δικό της ξεχωριστό τρόπο. Πραγματοποίησαν τη δική τους έκθεση στον χώρο του σχολείου παρουσιάζοντας τις εργασίες τους. Για ακόμα μία φορά ανέδειξαν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους. Έτσι ξεκίνησε η εκστρατεία τους, με τη φωνή τους να έχει χρώμα και ένταση…
Στην Α’ τάξη το ενδιαφέρον των μαθητών στράφηκε αρχικά στην αναγνώριση των συμπεριφορών που φέρνουν τα παιδιά σε δύσκολη θέση σε μια παρέα συμμαθητών. Μέσα από τις περιπέτειες ηρώων παιδικών βιβλίων, έγιναν ορατές συμπεριφορές που δημιουργούν στον άλλον αρνητικά συναισθήματα και εκκίνησαν συζητήσεις, βιωματικές δράσεις και κινητικά παιχνίδια ρόλων. Ένα μπαλόνι που φουσκώνει σε κάθε αρνητικό σχόλιο, μια σακούλα που γεμίζει βαρίδια σε κάθε απρεπή χειρονομία, μια χάρτινη κατασκευή που τσαλακώνεται σε κάθε λάθος κίνηση ήταν μερικά  από τα παιχνίδια δραματοποίησης  κατά τα οποία εικονοποιήθηκαν  και εκφράστηκαν τα αρνητικά συναισθήματα που προκύπτουν από αγενείς λόγους και πράξεις.  Μια χάρτινη πληγωμένη καρδιά επουλώθηκε με λόγια συγγνώμης και φράσεις μεταμέλειας που καταγράφηκαν σε χάρτινους αυτοκόλλητους επιδέσμους. Η διαδρομή προς την πρόληψη αμήχανων καταστάσεων ολοκληρώθηκε με τις δεσμεύσεις των μαθητών για υπεύθυνη συμπεριφορά που καταγράφηκαν στο μπαλόνι ενός αερόστατου!
Οι μαθητές της Β’ Δημοτικού προσέγγισαν το ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού μέσα από την ανάγνωση του βιβλίου «Ο νταής του σχολικού», της Μαρίας Ρουσάκη. Με αφορμή το βιβλίο συζήτησαν  τα συναισθήματα του θύματος και τον ρόλο των παρατηρητών. Προβληματίστηκαν για τη συμπεριφορά του θύτη και πρότειναν τρόπους αντιμετώπισης. Δημιούργησαν τα δικά τους κομμάτια παζλ πάνω στα οποία έγραψαν τις δικές του συμβουλές για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου φαινομένου!
Οι μαθητές της Γ’ Δημοτικού παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η πλάκα που δεν είναι πλάκα» από το «Χαμόγελο του παιδιού». Εργάστηκαν σε ομάδες, μπήκαν στη θέση των ηρώων και κατέγραψαν τα συναισθήματά τους και τις σκέψεις τους για όσα βίωνε ο ήρωας. Στο πλαίσιο της καλλιέργειας του σεβασμού προς τη διαφορετικότητα και της αλληλεγγύης, πρότειναν τρόπους αντιμετώπισης αρνητικών μορφών συμπεριφοράς.
Στη Δ΄ τάξη τα παιδιά ανακάλυψαν τις 12 πανανθρώπινες αξίες μέσα από την επεξεργασία έντυπου υλικού, την παρατήρηση και την καταγραφή πράξεων και συμπεριφορών στην καθημερινότητά τους. Στη συνέχεια προσέγγισαν το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού  μέσα από βιωματικές δραστηριότητες. Ένα λευκό χαρτί, ζωγραφισμένο αρχικά με ένα ευχάριστο στιγμιότυπο, το οποίο τσαλάκωσαν, ήταν αρκετό για να προβληματιστούν και να συνειδητοποιήσουν ότι δεν είναι δυνατόν να επιστρέψει στην αρχική του κατάσταση. Η ψυχή κάθε ανθρώπου που πληγώνεται μοιάζει με αυτό το τσαλακωμένο χαρτί. «Καμιά συγγνώμη δεν αρκεί, για να ισιώσει το χαρτί». Κατόπιν, με αφορμή αποσπάσματα βιβλίων παρατήρησαν τα συναισθήματα του θύματος, του θύτη και των παρατηρητών σε κάθε ιστορία. Έτσι επέλεξαν ρόλους και έγραψαν γράμματα στο θύμα, στον θύτη ή στους παρατηρητές, καταθέτοντας τη δική τους άποψη για τη στάση του καθενός. Τέλος, όλα τα τμήματα ένωσαν τις δυνάμεις τους και δημιούργησαν «ασπίδες» ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό, δίνοντας συμβουλές για το πώς μπορεί κάποιος να αντιμετωπίσει σωστά μια τέτοια κατάσταση... «Με τις αξίες οδηγό αντιμετωπίζουμε τον σχολικό εκφοβισμό, καθώς η φωνή μας είναι ασπίδα και δύναμή μας!»
Οι μαθητές της  Ε΄ Δημοτικού αρχικά προσέγγισαν τις αξίες και αφού απάντησαν σε ερωτήματα, όπως: «Τι είναι οι αξίες;», «Ποιες θεωρούμε σημαντικές;»,  εστίασαν  στην αξία του σεβασμού και στις εκδηλώσεις της στην καθημερινότητα. Κατόπιν ασχολήθηκαν με τον σχολικό εκφοβισμό και αναγνώρισαν τις μορφές του. Μελετώντας περιπτώσεις σχολικού εκφοβισμού μέσα από σενάρια και αξιοποιώντας και εκπαιδευτικό υλικό από την πλατφόρμα e-Privacing, διέκριναν τα χαρακτηριστικά του θύτη, του θύματος και των παρατηρητών. Ανέλαβαν οι ίδιοι ρόλους και κατέγραψαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, τα οποία απεικόνισαν σε ρεαλιστικές φιγούρες του θύτη, του θύματος και του παρατηρητή. Τέλος, δημιούργησαν το παζλ του σχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού μέσα από το οποίο είπαν δυνατά το «όχι» σε κάθε είδους σχολικό εκφοβισμό και το «ναι» στον σεβασμό!
Οι μαθητές της ΣΤ' τάξης προσέγγισαν με τον δικό τους τρόπο τη σχολική βία και τον  εκφοβισμό. Αξιοποιώντας το πρόγραμμα “Youth Power”, αντάλλαξαν εμπειρίες και απόψεις. Αναλογίστηκαν τη θέση του θύματος αλλά και του θύτη. Μίλησαν για τα συναισθήματά  τους, έστειλαν μηνύματα προσπαθώντας να αποτρέψουν τέτοιες συμπεριφορές με στόχο να ενισχύσουν  την αυτοπεποίθηση του θύματος και την πίστη στο εαυτό του. Κατανόησαν ότι και οι δυο πλευρές χρειάζονται βοήθεια και  έφτιαξαν το δικό τους αλφαβητάρι με συνθήματα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού!
Έτσι, στις 6 Μαρτίου τα παιδιά διέδωσαν τις σκέψεις και τα μηνύματά τους στη σχολική μας κοινότητα λέγοντας ένα δυνατό «όχι» σε κάθε μορφή σχολικού εκφοβισμού και ενθαρρύνοντας και άλλους να ακολουθήσουν τα βήματά τους…




 << Επιστροφή  

 

 
Η Ελληνογερμανική Αγωγή
Βαθμίδες εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικά τμήματα
Εργασίες μαθητών
Απόφοιτοι
Ερευνητική δραστηριότητα
Εκδηλώσεις
Εκδοτική δραστηριότητα
Εγγραφές νέων μαθητών
Θέσεις εργασίας
 Ενημερωτικό υλικό
Παρακαλούμε εισάγετε το e-mail σας για να λαμβάνετε ενημερωτικό υλικό.
το e-mail σας:
 Τα νέα μας
Βιβλία για τον ΟΕΔΒ
Τα βιβλία του Υπουργείου Παιδείας για το μάθημα της Φυσικής Ε' και Στ' Δημοτικού και Γερμανικών για το Γυμνάσιο είναι έργο των καθηγητών της Ελληνογερμανικής Αγωγής.
συνέχεια
 
Εγκαταστάσεις
Τη σχολική χρονιά 2006-07 λειτούργησε στην Παλλήνη ένα υπερσύγχρονο και υψηλών προδιαγραφών σχολικό συγκρότημα για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
συνέχεια
 
Εξετάσεις γερμανικής γλώσσας
Διεξαγωγή εξετάσεων
FIT 1 και FIT 2
του Ινστιτούτου Goethe στην Ελληνογερμανική Αγωγή.
συνέχεια