Αρχική σελίδα | Τα νέα μας
 

Τα νέα μας

 'Ετος: 2023
  Παρουσίαση εργασιών κατά του σχολικού εκφοβισμού από τους μαθητές του Δημοτικού
 
Καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς οι μαθητές μας, πάντα ευαισθητοποιημένοι σε θέματα κοινωνικής αλληλεγγύης, ασχολούνται με δράσεις κατά του Σχολικού Εκφοβισμού. Στις 6 Μαρτίου γιόρτασαν την Πανελλήνια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού, όλοι μαζί αλλά και η κάθε τάξη με τον δικό της ξεχωριστό τρόπο. Πραγματοποίησαν τη δική τους έκθεση στον χώρο του σχολείου παρουσιάζοντας τις εργασίες τους. Για ακόμα μία φορά ανέδειξαν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους. Έτσι ξεκίνησε η εκστρατεία τους, με τη φωνή τους να έχει χρώμα και ένταση...
Στην Α’ Δημοτικού το ενδιαφέρον των μαθητών στράφηκε αρχικά στην αναγνώριση των συμπεριφορών που φέρνουν τα παιδιά σε δύσκολη θέση σε μια ομάδα συμμαθητών. Αντιλήφθηκαν την αξία του σεβασμού στη διαφορετικότητα μέσα από ένα ειδικά διαμορφωμένο κινητικό παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού. Μέσα από τις περιπέτειες ηρώων παιδικών βιβλίων προσέγγισαν ποικίλες συμπεριφορές. Ένα μπαλόνι που φουσκώνει με κάθε αρνητικό σχόλιο, μια σακούλα που γεμίζει βαρίδια με κάθε απρεπή χειρονομία, μια χάρτινη κατασκευή που τσαλακώνεται με κάθε λάθος κίνηση ήταν μερικά από τα παιχνίδια δραματοποίησης κατά τα οποία εικονοποιήθηκαν και εκφράστηκαν τα αρνητικά συναισθήματα που προκύπτουν από αγενείς λόγους και πράξεις. Μια χάρτινη πληγωμένη καρδιά επουλώθηκε με λόγια συγγνώμης και φράσεις μεταμέλειας που καταγράφηκαν σε αυτοκόλλητους επιδέσμους. Η διαδρομή συνεχίστηκε με τις δεσμεύσεις των μαθητών για υπεύθυνη συμπεριφορά που κατέγραψαν στο μπαλόνι ενός αερόστατου!
Οι μαθητές της Β’ τάξης προσέγγισαν το ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού μέσα από την ανάγνωση του βιβλίου «Ο Νταής του σχολικού», της Μαρίας Ρουσάκη. Με αφορμή το βιβλίο, οι μαθητές συζήτησαν για τα συναισθήματα του θύματος και τον ρόλο των παρατηρητών. Προβληματίστηκαν για τη συμπεριφορά του θύτη και πρότειναν τρόπους αντιμετώπισης μιας παραβατικής συμπεριφοράς. Δημιούργησαν σε ομάδες αφίσες κατά του σχολικού εκφοβισμού και δραματοποίησαν υποθετικά σενάρια.  
Αξίες όπως η ευγένεια, η καλοσύνη και η συνεργασία μας συντροφεύουν καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Στη Γ’ Δημοτικού τα παιδιά μοιράστηκαν με τους συμμαθητές τους φράσεις που έχουν πει με απότομο και αγενή τρόπο. Στη συνέχεια σκέφτηκαν και διατύπωσαν την ίδια φράση με ευγενικό τρόπο και έφτιαξαν την πιο «γλυκιά» καραμέλα γεμίζοντας το «βάζο της ευγένειας». Έστειλαν γράμματα στους συμμαθητές τους γεμάτα καλοσύνη, τονίζοντας τις αξίες και τα θετικά στοιχεία του χαρακτήρα τους. Στο πλαίσιο καλλιέργειας του σεβασμού της διαφορετικότητας και της αλληλεγγύης, πρότειναν τρόπους αντιμετώπισης της επιθετικής συμπεριφοράς.
Οι μαθητές της Δ΄ τάξης  ενεπλάκησαν σε βιωματικές δραστηριότητες σχετικές με τις αξίες και τον σχολικό εκφοβισμό. Με αφορμή ένα λευκό χαρτί στο οποίο αρχικά αποτύπωσαν μια καρδιά ή ένα χαρούμενο στιγμιότυπο και στη συνέχεια το τσαλάκωσαν, προβληματίστηκαν και παρατήρησαν ότι είναι αδύνατον να επιστρέψει στην αρχική του κατάσταση. Το τσαλακωμένο χαρτί συμβολίζει την ψυχή κάθε ανθρώπου που πληγώνεται για αυτό και «μια συγγνώμη δεν αρκεί, για να ισιώσει το χαρτί». Κατόπιν επεξεργάστηκαν αποσπάσματα βιβλίων και έγιναν παρατηρητές στα συναισθήματα του θύματος, του θύτη ή και του παρατηρητή-ήρωα. Ανέλαβαν ρόλους και έγραψαν ένα γράμμα στο θύμα, στον θύτη ή στους παρατηρητές, ώστε να δώσουν στον καθένα μια συμβουλή. Τέλος έφτιαξαν την  «ασπίδα» του τμήματός τους ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό, προτείνοντας τρόπους να «θωρακιστούν» με ανθεκτικότητα, πίστη στον εαυτό τους και να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και τη συνεργασία.
Και οι μαθητές της Ε΄ Δημοτικού ασχολούνται συστηματικά με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού. Αναγνώρισαν τις μορφές του φαινομένου μέσα από μελέτη περίπτωσης και σκιαγράφησαν τα χαρακτηριστικά και τη συμπεριφορά του θύτη, του θύματος, των παρατηρητών - φίλων σε περιπτώσεις σχολικού εκφοβισμού. Αξιοποίησαν εκπαιδευτικό υλικό από την πλατφόρμα e-Privacing, ανέλαβαν ρόλους μέσα από σενάρια και κατέγραψαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους σε ημερολόγια. Εργαζόμενοι σε ομάδες δημιούργησαν παρουσιάσεις και  βίντεο και υπέβαλαν  τις συμμετοχές τους στον 10ο Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό «Λέμε όχι στον σχολικό και διαδικτυακό εκφοβισμό», που διοργανώνει το Διεθνές Κέντρο Ολυμπιακής Εκεχειρίας. Εκφράζοντας την εμπειρία που απέκτησαν,  απεικόνισαν τις σκέψεις και τα συναισθήματα του θύτη, του θύματος και του παρατηρητή σε φιγούρες που μεταφέρουν το δικό τους μήνυμα και... κάτι έχουν να μας πουν!
Οι μαθητές της ΣΤ' τάξης προσέγγισαν με τον δικό τους τρόπο τη σχολική βία, τον  εκφοβισμό και τις σημαντικές κοινωνικές αξίες που είναι καλό να διέπουν την καθημερινότητά μας, όπως ο σεβασμός και η δικαιοσύνη. Αξιοποιώντας το πρόγραμμα “Youth Power”, αντάλλαξαν εμπειρίες και απόψεις. Αναλογίστηκαν τη θέση του θύματος αλλά και του θύτη. Μίλησαν για τα συναισθήματά  τους, έστειλαν μηνύματα προσπαθώντας να αποτρέψουν τέτοιες συμπεριφορές και να ενισχύσουν το θύμα και τέλος  έφτιαξαν το δικό τους αλφαβητάρι με συνθήματα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού!
Στις 6 Μαρτίου τα παιδιά διέδωσαν τις σκέψεις και τα μηνύματά τους στη σχολική μας κοινότητα λέγοντας ένα δυνατό «όχι» σε κάθε μορφή σχολικού εκφοβισμού και ενθαρρύνοντας και άλλους να ακολουθήσουν τα βήματά τους...




 << Επιστροφή  

 

 
Η Ελληνογερμανική Αγωγή
Βαθμίδες εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικά τμήματα
Εργασίες μαθητών
Απόφοιτοι
Ερευνητική δραστηριότητα
Εκδηλώσεις
Εκδοτική δραστηριότητα
Εγγραφές νέων μαθητών
Θέσεις εργασίας
 Ενημερωτικό υλικό
Παρακαλούμε εισάγετε το e-mail σας για να λαμβάνετε ενημερωτικό υλικό.
το e-mail σας:
 Τα νέα μας
Βιβλία για τον ΟΕΔΒ
Τα βιβλία του Υπουργείου Παιδείας για το μάθημα της Φυσικής Ε' και Στ' Δημοτικού και Γερμανικών για το Γυμνάσιο είναι έργο των καθηγητών της Ελληνογερμανικής Αγωγής.
συνέχεια
 
Εγκαταστάσεις
Τη σχολική χρονιά 2006-07 λειτούργησε στην Παλλήνη ένα υπερσύγχρονο και υψηλών προδιαγραφών σχολικό συγκρότημα για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
συνέχεια
 
Εξετάσεις γερμανικής γλώσσας
Διεξαγωγή εξετάσεων
FIT 1 και FIT 2
του Ινστιτούτου Goethe στην Ελληνογερμανική Αγωγή.
συνέχεια