«Κλείνω τα μάτια και γράφω. Κλείνω τα μάτια και διαβάζω. Κλείνω τα μάτια και επικοινωνώ». Πώς άραγε γράφουν, διαβάζουν και επικοινωνούν τα παιδιά με προβλήματα όρασης; Στο πλαίσιο των δράσεων της Οικιακής Οικονομίας ασχοληθήκαμε με τα είδη επικοινωνίας και ζητήσαμε να μάθουμε τους τρόπους μάθησης και διάδρασης των παιδιών που αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης. Η κυρία Φωτεινή Κυριάκου, εκπαιδευτικός, με ειδίκευση στον τομέα αυτόν της ειδικής εκπαίδευσης «επισκέφτηκε» διαδικτυακά την τάξη μας και μας παρουσίασε τη μέθοδο Braille, τη γραφομηχανή που υποστηρίζει τη γραφή αυτή, τον τρόπο που εκτυπώνονται τα γραπτά και μας μίλησε για την καθημερινότητα σε ένα σχολείο που τόσο διαφέρει αλλά και τόσο μοιάζει με τη δική μας. Συνειδητοποιήσαμε ότι όλα τα παιδιά έχουμε τις ίδιες ανάγκες, επιθυμίες και δυνατότητες. Δεν έχουμε απλώς τον ίδιο τρόπο επικοινωνίας. Μας άρεσε πολύ η συζήτηση με την κυρία Κυριάκου, όχι μόνο γιατί μας βοήθησε να εμπλουτίσουμε την έρευνά μας, αλλά κυρίως γιατί μας βοήθησε να συνειδητοποιήσουμε ότι είμαστε όλοι διαφορετικοί αλλά και με ίδια δικαιώματα στην εκπαίδευση και στη ζωή. Έπεται και συνέχεια...!
|